brittensvardag.blogg.se

Dagen efter

Publicerad 2024-03-10 08:46:23 i Allmänt,

                                   Absolut övertygelse - Företagskällan
 
Ja det är inte så illa som det låter utan bara dagen efter igår som var en lördag. Det är således en söndag idag. En söndag jag börjar med gårdagens P4 Retro eftersom det värdelösa programmet "Fatta Familjen" går just nu. Absolut inget för oss som har klarat av det där med småbarn för länge sedan och i bästa fall njuter av livets efterrätt. Det där är ett program jag tycker bör gå på tex P2 som väl inte har något speciellt program vad jag vet. Det kan man ha till utbildningsradion vilket detta program tillhör. Nej tacka vet jag Little Eva, Jerry Williams och Kicki Danielsson. Det är musik i min stil.
 
                                      10 Tipps für mehr Musik im Alltag
 
Lördagen blev ungefär som jag tänkte mig. Först löste jag Melodikrysset som var väldigt lätt igår. Efter det åkte vi ner till Lilla Mamma med lite vi köpte i Ullared till henne i fredags. Där fick vi också fika. När vi åkte hem åkte vi vägen om affären och köpte det som saknades hemma. (Åh, nu spelar de The Archies med Sugar, Sugar, en riktig höjdare om ni frågar mig.) När vi kom hem plockade vi upp och in det vi handlat och lite sådär. Sedan var det dags att fixa middag. Jag hade inte en aning om vad jag skulle laga så jag bröt ner ett blomkålshuvud i buketter, skalade av fyra morötter och kokade det i lättsaltat vatten med en desertsked olivolja. I stekpannan fräste jag upp bacon och när det var nästan klart lade jag i en och en halv tomat jag skurit i bitar, så fick de bli varma och goda med fin sötma till det salta baconet. I en annan kastrull vispade jag till en krämig och god ostsås. Så lade jag i blomkål och morot i en form, strödde över bacon och tomatröran och slog ostsåsen över det hela och så in i ugnen med det tills ostsåsen fått fin färg. Det var jättegott sade Maken och det tyckte jag med.
 
                                    Kan vara en bild av räka
 
Vad vi skall ha till middag idag vet jag inte riktigt. Jag köpte ett fint vitkålshuvud igår så jag tvekar, kålpudding eller amerikanska färsbiffar, ja det är frågan. Men kanske blir det trots allt kålpudding med riktigt mycket brynt vitkål för då behövs ingen potatatis bara en lätt skysås. Kanske lite god lingonsylt till också såklart. Ja så får det nog bli. Vill Maken väldigt gärna ha potatis kan jag väl skala av ett par stycken och koka till honom.
Vad vi gör idag vet jag inte, vi har inget planerat, kanske tar vi en promenad, kanske städar vi eller så åker vi bara ut och ser oss omkring. Jag får väl berätta imorgon vad vi gjorde kan jag tänka mig. Är du nyfiken så är du såklart välkommen att läsa i morgon också.
 
                                    Teoriprov på datorn eller via mobilen - Jaktjournalen
 
Idag har vi samma elpris i elområde 1-3. Snittpriset blir cirka 41 öre. För en gång skull, jag tror för första gången sedan jag började hålla koll på elpriset så har område 4 ett lägre pris än vi andra, det är bra tycker jag, de får betala 35 öre i snitt. Efter klockan 08.00 så ligger elpriset ganska lågt fram till 16.00 då priset sticker upp rejält till som högst 64 öre klockan 18.00--19.00. sedan sjunker priset sakta till midnatt igen. Detta gäller elområde 1-3. Ni i område 4 betalar bara 2 öre mellan 12 och 2. Efter det stiger priset till ungefär samma nivå som vi andra har efter 16.00.
 
                                     New World - Tom-Tom Turnaround (1971, Vinyl) | Discogs
 
Nu är tyvärr P4 Retro slut, det avslutades med Svenne och Lotta och "Bang en boomerang". Jag får ratta in något annat eller så kan jag sätta på radion för nu är FF slut. Nej jag tror att jag lyssnar på morgonens P4 Retro istället som startar med "Tom, Tom, turn around" med New World. 
 
                                  Expresståg — Stockfotografi © nelsonart #13850159
 
Nu har jag nog inte mer idag. Livet rusar inte på i expressfart längre fast tiden går fort. Men man gör inte så mycket längre som man gjorde när man var 20 eller 25. Då jobbade man på dagen och var ute på stan med kompisarna till efter midnatt, sedan var det hem och sova ett par timmar innan man klev in i duschen och började en ny arbetsdag.Så där höll det på ett par år tills man började stänga av Avenyn både här och där och gjorde det omöjligt att cruisa.
Jag säger tack för idag, var rädd om dig och varandra så kanske vi ses här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
                  Jag...
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela