brittensvardag.blogg.se

Mitt i veckan

Publicerad 2024-03-27 07:48:14 i Allmänt,

Ja onsdag är det och stilla veckan är det. Det är väl nu man inte skall göra något utan bara sitta stilla, eller hur är det. 
 
                                     Properly sitting | Education supports | Pinterest
 
Det får vara hur som helst med det. Nu har jag fått en ny och bra vana så stilla sitter jag inte. Jag går så mycket jag kan och orkar med mina dåliga knän. Men faktum är att det känns bättre och bättre. Så nu skall jag berätta vad vi gjorde igår. Maken sov till 11.30 sedan åt han frukost och klädde på sig. Sedan körde han ner 30 kg solroskärnor till lillastugan där vi förvarar fågelmaten. Han körde också ner tunnan vi köpt för att förvara fröerna i så nu slipper vi ha dem ute i farstun över påsk. När han ändå var därnere så fick han syn på sågbocken. Den var skamfilad och eländig så han sågade till delar till en ny men han hann inte sätta ihop den förrän jag sade till att middagen var färdig.
Det leder oss in på vad jag gjorde. Jag började med att gå ett varv med dammsugaren men det var inte sant för först hade jag skrivit här och sedan tog jag en promenad upp och ner för backen så det blev 1,6 km i alla fall. Sedan går man en del inomhus också så det blir en liten bit. Till middag blev det stekt vittling, potatis och lite sallad.
 
                                       Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Då går vi över till vad vi skall göra idag. Vi skall åka och handla så Maken har bett om väckning klockan nio. Vi skall ha ganska mycket saker för jag skall göra en smörgåstårta till påskafton då vi åker ner till Lilla Mamma i år. Hon ville hellre ha smörgåstårta och hon har ju rätt i det. Ägg äter man ju både nu och då, bittida och sent, till vardags som till fest. Sill äter man hela sommaren och en svas till jul också om det vill sig. Så vad återstår då? Jo, bröd, smör, ost och lite gott annat i proteinväg och grönsaker. Alltså smörgåstårta! Men jag brukar alltid göra med lax och skaldjur så jag tänker försöka mig på en med skinka och rostbiff eller kallkon. Kanske lite remoulad, pepparrot och persilja. Ja vi får se vad jag kan hitta på när jag kommer ner till affären. Det fixar sig nog, det tror jag.
 
                                      Smörgåstårtor | Maxi ICA Stormarknad Löddeköpinge
 
Till middag idag blir det köttbullar, sås och potatis. När jag handlar kan jag också köpa mer salld, tomat och gurka för det saknas i mitt kylskåp, Jag tog det sista igår så nu behöver jag köpa mer. Ja mina tankar är på det där smörgåstårtebygget så jag vet faktiskt inte vad jag skall skriva mer idag. Men vi skall kanske ta en titt på elpriset också.
 
                                  Elprisen er den højeste i 7 år
 
Femtiofem öre får vi betala i genomsnitt. Det gäller för hela landet. Högsta priset är nu på förmiddagen mellan 07.00 och 11.00. Då ligger priset på upp till 69 öre. Jag ser nu att ni i elområde fyra har ett något högre elpris. 58 öre får ni betala. Men ni har en myckt jämnare kurva förutom en rejäl topp mellan 18.00 och 19.00 då ni får betala drygt en krona annars ligger priset på femtiofem öre ungefär. Så det är den där timman som höjer ert elpris. Men hade jag varit som ni hade jag stängt av allt som drog el den timman bara för att visa att jag inte accepterar ett sådant pris.
 
                                     Det viktigaste du behöver veta om rädsla - Bli mera du
 
Ja det var vad jag hade idag. Nu får ni ha det så bra, vara rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan. Nu skall jag först kolla av mejlen och sedan skall jag gå min promenad. Efter det skall jag väcka Maken, äta frukost och handla. Efter det får vi se vad dag bjuder på, det berättar jag i morgon tänker jag. Men visst är det härligt att vi har dagsljus, att solen är uppe i tio och en halv timma redan?
 
Kramiz
 
                             Nujen anmäld av granskningsnämnden | Özz Nujen
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela