brittensvardag.blogg.se

Så blev det onsdag

Publicerad 2024-03-20 08:25:40 i Allmänt,

Med den kom en lätt dimma, molnigt men nästan fem grader varmt redan klockan sex. Det är härligt. Igår visade termometern på plus fem komma sex men det var så kallt att jag inte hade blivit förvånad om den hade visat på minus. Brrr.
 
                                Utsikten vid Masthuggskyrkan i iskyla och kuling, bilder. | Annarkia
 
Ja igår rörde det på sig lite. Jag var iväg och fick inspekterat mina små fossingar hos en fotvårdterapeut. Jag hade full känsel, bra cirkulation och inga sår så jag behöver inte komma tillbaka, det är skönt. När vi var hemma igen kom killen jag talat om förut, han som levererar stammar som vi kapar upp till ved och han hade med sig fyra-fem kubik så nu har vi att göra om vi är sysslolösa. Ha ha ha!
 
                              JERNHESTEN FLEX MED TØMMERHENGER | En liten testtur av Jernhest Flex ...
 
Till middag igår blev det som jag sade, kokt torsk med potatis och persiljesås gjord på fiskspadet. Jag tog en liten sallad till, en enkel sak på isbergssallad och purjolök, mer behövs inte för att kallas sallad. Jag kunde haft tomat också för det hade jag men det blev inte så. Idag tänkte jag göra köttbullar. När jag talade om det igår sade Maken "så gott, å med pasta till, gärna spagetti, precis som Lady och Lufsen". Jag har väl sagt förut att han älskar pasta i snart sagt alla dess former. Nu hade jag väl tänkt kokt potatis, morötter och en liten sås och gärna en sked lingonsylt också. Vi får se, är jag på samma humör i eftermiddag kanske jag kokar lite pasta till Maken och en potatis till mig. 
 
                                  Kan vara en bild av lutfisk
 
Fast när jag lagar mat blir det nästan alltid till två gånger så den här veckan har jag fyllt på frysen med en massa brúrkar igen så nästa vecka får vi nog ta vad vi har igen. Jag skulle ju försöka äta ur frysen sade jag ju men tar jag fram ett paket köttfärs så blir det ju till minst två gånger till och då blir det ju en gång att äta och två burkar till frysen. Så mina platta paket med köttfärs blir till två skrymmande burkar till frysen. Men å andra sidan, med det vi har att göra med att ta hand om trädstammarna som ligger därnere så kan det vara bra att ha för då får det gå undan med middag för vi är förmodligen hungriga när vi ger upp sågandet och klyvandet, Svälta behöver vi inte i alla fall.
 
                               Köttbullar Med Gräddsås Och Lingon
 
Elen är riktigt dyr idag. Elområde 1 och 2 har ett snittpris på 69 öre, treans snittpris hamnar på 80 öre och fyrans på 97 öre. Mellan sex och sju ikväll ligger priset på nästan två kronor för os i elområde tre och fyra så då stänger vi av och släcker ner så mycket som möjligt.
 
                                     Plantilla ️ lista de la compra
 
Vad vi hittar på idag vet jag inte. Jag skall planera lite för veckans inköp men i övrigt vet jag inte. Kanske blir det en liten promenad, förmodligen läser jag lite och Maken löser säkert lite korsord. Men ni får ha det så bra och vara rädda om er och varandra så ses vi här imorgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
              Maman et bébé nounours - GIF animé gratuit - PicMix
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela