brittensvardag.blogg.se

Så det blev

Publicerad 2024-03-12 08:17:43 i Allmänt,

                                             Sol PNG
 
Ja jag syftar alltså på gårdagen. Jag visste ju inte vad jag (vi) skulle hitta på. Men nu skall jag berätta. Jag tog en liten promenad själv, men det var inte ett dugg roligt. Jag gick själv för Maken hade ont i höften och ville inte gå så mycket. Ensam var det inget roligt att gå så det blev inte så långt, 1500 hundra steg i alla fall, det är som att gå runt en hyresfastighet ungefär. Men så satt vi här igen och pratade, det visade sig att Maken också ville göra något i det vackra vädret. Så han föreslog att vi skulle åka ut en sväng och se var vi hamnade, det lät roligt tyckte jag men först åt vi en lätt lunch. Sedan gav vi oss iväg ut. Vi tog min lilla röda bil, det kändes mer som äventyr då, sade Maken. Han tycker att hans vita ser lite blek ut i förhållande till. 
                                      红色小经济车的侧视图 库存例证. 插画 包括有 性能, 抽象, 设计, 梦想, 投反对票, 马达, 数字式 - 42658602
När vi hade tagit oss ner för vår 800 meter långa väg fick jag välja vilken väg vi skulle åka och jag valde höger som första val. När vi hade kommit ut på Lindomevägen var det Makens tur att välja och han valde också höger. Så där fortsatte vi, valde väg varannan gång och växlade mellan vänster och höger, detta sätt har fått oss att åka på många oväntade vägar och vi har sett mycket som vi annars inte fått se. Kanske inga sevärdheter som finns i guideböcker men ett lustigt hus, fina djur som varit ute på bete och fantastiska trädgårdar. Efter att ha svängt höger och vänster ett antal gånger så befann vi oss, ja gissa var. 
                                       Tilläggstavla
Jodå, så blev det, vi hamnade i Ullared. Ja det var inte närmsta vägen och inte rakaste heller, men där på höger sida låg hela GeKås-byn. Med stugor, campingplats och allt. När vi ändå var så nära så kunde vi ju lika gärna gå in på det stora varuhuset och se på de avdelningar vi nästan aldrig besöker annars. Det var förvånansvärt lite folk i varuhuset så det var inga problem att ta sig runt. Prislappen hamnade på en femhundring för det besöket men roligt var det. Klockan hade hunnit bli halv fyra så vi sade att det var kanske dags att dra sig hemåt. Så det gjorde vi men vi åkte vägen om Kinna på väg hem för min lilla pärla behövde lite nytt i tanken.
                                   Tanka bilen med bensin vid bensinstationen | Målarbilder | coloringpages.se
Men vi missade trots allt blommorna så idag åker vi nog en sväng ner till Kungsbacka och köper lite blommor. Jag är på jakt efter något till krukan på trappan på utsidan och kanske något till amplarna också. Ja nu när ljuset kommer tillbaka vill vi inte vara hemma hela tiden men det blir i alla fall såpass att man hinner gå ett varv med dammsugaren och vattenkannan.
 
                                  Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Igår åt vi också en favorit, isterband med stuvad potatis, det är så väldigt gott. Idag skall det bli en annan favorit, stekt havskatt med blomkål, potatis till Maken och en liten sås och citron. Det är också jättegott. 
 
                                 Havskatt - Arter och livsmiljöer - Havs- och vattenmyndigheten
 
Gråmulet och vindstilla är det så då är väl elen dyr kan jag tänka. Jag får nog kolla. Jodå så är det. Område 1-3 får betala 84 öre. Ungefär. Det skiljer en femöring mellan de olika områdena men en dryg tio-öring för er i elområde 4. 96 öre får ni betala i snitt. Mellan sju och nio är det nästan 1,12 och likadant mellan nitton och tjugo i kväll. Men bara 77 öre mellan 15.00 och 17.00 så idag blir det tidig middag. Kanske räcker den egna elproduktionen till att driva spisen under de tjugo minuter jag kommer att behöva använda den.
                                  Sol- Och Molnsymbol, Tecknad Filmstil Vektor Illustrationer ...
Ja det var vad jag hade idag. Ni ser, bara det blir vår så åker vi ut och då blir det mer att berätta. Men just nu har jag inte mer att berätta så jag önskar dig en bra och fin dag. Var rädd om dig och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz.
            Ositos enamorados (L) | Pebheels! | Flickr
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela