brittensvardag.blogg.se

Så var det lördag

Publicerad 2024-03-23 08:14:35 i Allmänt,

                                             Sonrisa Medica - La risa es la mejor medicina - Hazte socio
 
Sade jag tiddelipom igår? Ja, det gjorde jag visst, men idag är det ännumera tiddelipom för idag ser jag solen också och lite blå himmel. Men det skulle visst kunna bli lite regnskurar efter vad meteorologen sade på dumburken i går. Fast någon burk är det inte längre men mycket dumma program och framför allt dum reklam är det i den. Men tittar gör man i alla fall. Roas gör man också. Då är det här med Tivo väldigt bra för då kan man spela in program man vill se på kanaler som sänder reklam och sedan kan man snabbspola förbi det där. Men nu skall det där bort säger de som bestämmer så nu tappar jag de program jag spelat in och som jag gärna spelar när det inte finns något annat att se.
 
                                          Clown Royalty Free Vector Image - VectorStock
 
Ja, ja, nu är ju inte TV:n det viktigaste för mig utan böcker så det ordnar sig nog ändå skulle jag tro. Just nu håller jag på med den andra delen av Carin Hjulströms serie om gröna fingrar. Ja det är något annat före också men det där ortsnamnet kommer jag aldrig ihåg. rolig, lättläst och trevlig är den och lite spännande också. riktigt trevlig, faktiskt.
 
                                             Camping Sprookjescamping - Boekt u online op Capfun.nl!
 
Igår gjorde vi inte så mycket. Jag dammsög av lite som jag sade att jag skulle göra och Maken var nere och slipade av sågkedjorna. Nu skall vi inte såga idag för idag skall vi göra något annat. Vi skall åka bort till Bollebygd och gå på lite trevligheter då vår fiskaffär bjuder in till lite provsmakning och recept tillsammans med poängpromenad stod det. Kanske köper jag lite lammfilé när jag är där också för det var länge sedan nu. Jag är inte överdrivet förtjust i lamm men med lite vitlök, en skvätt sherry och lite annat gott så funkar det. Gärna med lite rostad potatis till. Men jag skall framför allt köpa lite fisk idag för nu är den nästan slut.
 
                                        Burgbewohner:innen – Burggemeinschaft
 
Vad vi gör sedan vet jag inte riktigt, då har vi inget planerat i alla fall. Men till middag idag blir det inte fisk eftersom den tinar så långsamt och min fiskaffär säljer bara fryst fisk från Island. Så till middag idag blir det kotlett med potatismos och rödkål. Det är också gott. Sedan blir det väl till att läsa kan jag tro. 
 
                                      3-1709 231729 ΝΤΕΚΟΡ ΚΛΟΟΥΝ 74x45cm Αποκριάτικα Είδη Carnavalista
 
Fem grader varmt har vi och luftvärmepumparna står still så de drar ingen el. Snittpriset idag är 40 öre per kilowattimma. Det gäller i hela landet. Lägsta pris idag är cirka 12 öre och det är mellan 11.00 och 13.00 men sedan stiger det sakta men säkert och en topp har vi också och då mellan sju och åtta ikväll då priset är 67 öre. Kanske inte så stor skillnad men om du har hört uttrycket att man inte blir rik på sina inköp utan på det man inte köper så förstår du att många små bäckar också blir till en stor å så småningom.
 
                                            Image du Blog ancoco.centerblog.net | Clown images, Clown paintings ...
 
Ja det var väl vad jag hade idag. Så nu återstår bara att önska dig en fin dag. Var rädd om dig och varandra så ses vi kanske här i morgon igen. Nu skall jag ta mig en liten promenad och sedan blir det frukost och ett Melodikryss, precis som vanligt.
 
Kramiz
               Baú da Web: Carnaval e palhaços desenhos para colorir
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela