brittensvardag.blogg.se

Tiddelipom

Publicerad 2024-03-22 07:59:17 i Allmänt,

                                        Nallepar med hjärta 10cm - Me to you nalle | Presenteriet.se
 
Puss lilla vårregn. Tänk att få vakna till ett lätt vårregn och ändå se att solen finns därbakom. Skaplig värme är det också, vi har i alla fall dryga fem grader. Krokusen blommar, snöklockorna blommar och igår såg jag årets första tussilago i dikesrenen. Stora gröna knoppar ser jag på lönnen, sälgen har fått vita små kattassar och den norska brudspirean ser ut till att vilja spricka ut sina gröna små blad. Kissekatterna vill också gå ut tidigare och är ute längre på eftermiddagarna. Jo absolut, det är vår.
 
                                         POHLADNICE.sk - Zamilované
 
Igår gjorde vi i stort sett ingenting. Jag kokade lite kräm som vi hade till dessert igår efter ärtsoppan. Det var små slattar jag hittade i frysen och i kylen. Det var blåbär i den ena och hallon i den andra och i kylen fann jag ett äpple och en halv banan och det fick också åka med vilket var genialiskt för bananen och äpplet hade sådan sötman att jag inte behövde söta krämen alls. Maken tyckte att den var lite sur men han får äta den idag också för såpass finns det kvar.
När vi hade ätit middag åkte vi och handlade lite och då köpte jag något jag inte köpt på många år, en fläskfilé. Den skall jag göra något gott av vad det lider. I övrigt köpte jag bara lite saker de hade på extrapris och som jag ändå hade på min inköpslista. Samt potatis och morötter. Sådant är det nästan aldrig extrapris på. Så nu klarar vi oss till Skärtorsdag. I övrigt läste jag lite och hjälpte Maken med ett korsord han körde fast på.
 
                                          Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Vad vi gör idag vet jag inte. Jag går väl ett varv med snabeldraken och våtdammar väl lite också men först tar jag dammtrasan såklart. Sedan började jag på en ny bok sent i går kväll som jag väl fortsätter med under dagen och så blir det väl en liten promenad fram på dagen skulle jag tro. I övrigt har jag inget planerat. Maken sade att han skulle gå ner och se över sågkedjorna och fylla på olja och bränsle i motorsågarna. Känner jag honom rätt så måste han prove dem också och såga några kubbar.
 
                                         **Carpe Diem**: Dezembro 2007
 
Till middag blir det stekt potatis, ägg och korv. För vi har ätit potatis nästan varje dag den här veckan och som vanligt skalar jag och kokar för mycket. Men jag skyller på att det var stora potatis. Sedan äter vi väl ett par matskedar var av den sura krämen till dessert. Räkmacka blir det inte ikväll för räkorna var slut igår när vi var och handlade. Istället blir det förmodligen en eller ett par knäckemackor med kaviar på eller makrill i tomatsås kanske för det har vi.
 
                                           100 Tatty Teady ideas | tatty teddy, blue nose friends, teddy pictures
 
Idag har vi samma elpris i hela landet. 54 öre per kWh i genomsnitt över dygnet. Det är ett pris som står sig nästan hela dagen. det ligger där mellan 60 och 70 öre. Det som drar ner snittpriset är priset på natten då det ligger runt 10 och 20 öre.
 
                                            GC32EM9 Stretneme sa pod mostom/We'll meet under the bridg (Traditional ...
 
Ja det var vad jag hade idag. Nu återstår bara att önska dig en fin dag. Var rädd om dig och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
                   Se information om relaterad bild. Teddybär Mit Herz Gezeichnet
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela