brittensvardag.blogg.se

Veckan rullar på

Publicerad 2024-03-19 07:04:34 i Allmänt,

Det är redan tisdag och jag ser små moln på himlapället. Det har jag inte beställt, jag sade sol och tio grader varmt. Ja, ja, vem lyssnar på mig? Ingen, i alla fall inte så här dags för då är jag alldeles solo här i köket. Jag har inte ens sett den lilla tomten.
 
                            Bildresultat för solen tecknad | Cartoon sun, Cute cartoon, Art ...
 
Vad skall vi göra idag då? Jag vet inte så noga. Han som levererar stammar till oss som vi sågar och klyver till ved har aviserat att han kanske kommer i eftermiddag med ett lass men det är inte säkert. Men nu på förmiddagen skall vi åka ut en kortis, vi har ett ärende att uträtta och till middag blir det kokt torsk idag. 
 
                                        Uma Pilha De Logs Do Carvalho Encontra-se Na Rua Perto Da Cerca Imagem ...
 
Jag får ta till gårdagen för att få något på "pappret". Vad gjorde vi igår då? Tja en liten promenad blev det, sedan tog vi in ved, en snabbis med snabeldraken blev det visst med och så kokte jag makaroner till Maken och värmde lite grönsaker till mig och så stekte jag några skivor korv, Harry Karlssons falukorv. Det var ok. Men man blir snart hungrig igen så på kvällen blev det några morötter, råa den här gången, ett äpple och en skiva husmans knäckebröd utan vare sig smör eller, ost eller skinka. Men en mugg te har jag alltid i närheten så törstig behöver jag heller inte vara.
 
                                  Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Ja vad skall jag skriva om mera då? Jag har inte en aning och nu är du väl trött på att höra om elpriset också, solen går upp och på kvällen går den ner och allt är som det skall. Jag har faktiskt inte mer idag så nu återstår bara att önska dig en fin dag. Var rädd om dig och varandra så ses vi kanske i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
            Snusan: Kramar gör skillnad
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela