brittensvardag.blogg.se

Grå söndag

Publicerad 2024-05-05 08:52:22 i Allmänt,

                                Krama solen och molnet vektor illustrationer. Illustration av tecknad ...
 
Men ljus ändå så det finns hopp om att kanske få se solen en stund idag i alla fall. Det skulle vara trevligt. Men tills dess njuter jag av fågelsång och en mugg te i min vackra himmelsblå mugg.
 
                                                Beställ temugg 50 cl med träfat frost från Höganäs Keramik
 
 
Nu skall jag tala om att vi igår blev klara med veden, så nu skall ni slippa höra mer om den på ett tag. För nu skall den ligga och torka fram till november i alla fall, Det gäller för granen men björken bör ligga till mars, april 2025. Men vi har annan torr björkved som vi klöv 2023 så vi behöver inte frysa nästa år heller. Vi hann tillochmed med att städa lillastugan. Så rent som det är nu har det inte varit på flera år, bänkar och arbetsbord nästan glänser, vi röjde bort papperssäckar som det varit fågelfrö i, trasiga arbetshandskar, plasthinkar det varit jordnötter i och en hel massa trasor som låg både här och där.
 
                                      Proizvodnja Plastične Ambalaže
 
 
Lite nya tapeter och färg så skulle någon kunna flytta in där. Man får såklart flytta på hyvelbänkar och den stora plåtskodda arbetsbänken som en gång stått på Götaverkens segelmakeri. Men en sak har vi kvar, vi har beslutat oss för att gå igenom verktygen. Där nere finns sågar för skogsbruk, halvmeterlånga skiftnycklar, samt släggor och hammare i alla de storlekar. Den störstas släggan väger nog 15 kg och den orkar man ju knappt lyfta, än färre är det att slunga den så man med kraft kan slå ner en kil i ett berg eller så av en mutter från en gängstång. Läs propelleraxel för det är det den egentligen från första början har använts till. Häruppe har man knackat berg och sådär med den vet jag.
                                   Slägga 6 kg. Trä - DinaVerktyg
Vad vi gör nu, vet jag inte riktigt men vi åker såklart ut lite men jag tror vi får ta och städa ordentligt här i huset först. Jag gick i och för sig med den stora snabeldraken ett varv igår och tog bort det västa men vi skulle behöva gå igenom rum för rumm flytta på möbler och saker så vi får diskat av porslin, glas och prydnadssaker, det var ett par år sedan. Om jag minns rätt gjorde vi det till julen 2022. Det kan vi göra dagar då det regnar och är lite trist väder, soliga dagar kan vi åkat till Lidköping, Falköping, Jönköping, Borås, Ullared, Helsingborg- Helsingör, vi kan också åka upp längs Bohuskusten och ner utefter Hallandskusten till Skåne och Blekinge. Vi har ju våra små Pälsklingar så vi kan inte åka bort och vara borta i flera dagar, det får bli dagsturer.
 
                                       What a cutie Kittens And Puppies, Cute Cats And Kittens, Kittens Cutest ...
 
Igår hade vi en riktig kylskåpsrens till middag. Det var pasta, lite kotlett, lite bacon, lite fläsk, lite skinka och lite färs, lite olika ledsna grönsaker som fanns kvar sedan förra veckans inköp. Jag fräste på allt i stekpannan, på med lite kryddor och en skvätt kinesisk soya, sedan var det bara att äta. 
Idag skall jag koka dillkött på en skinkstek jag köpte i torsdags. Det blir gott med en sötsur sås och potatis till. Nackdelen är att jag inte tycker att det passar med grönsaker till så det får bli lite grönsaker till förätt så man får i sig dagsdosen av grönt idag också.
 
                            Odla grönsaker – enkelt & gott – Villaliv
 
Ja det var väl vad jag hade idag. Nu återstår bara att önska er en fin och bra dag. Var rädda om er och varandra så ses vi väl här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
Två Tecknade Björnar Som Sitter Och Leker. Stock Illustrationer ...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela