brittensvardag.blogg.se

Lördag morgon

Publicerad 2024-09-21 07:41:47 i Allmänt,

På köksbänken ligger allt som smörgåstårtan skall dekoreras med så jag skall inte bli långrandig idag. Det blir bara en kortis medan räkorna tinar lite till. 
 
                                              Virkade grytlappar – lite inspiration | Virkning | Grytlappar, Virka ...
 
Vad hände då igår? Jo jag fick gjort smörgåstårtan och virkat nästan två grytlappar och gått två långa promenader, så jag är nöjd. Idag blir det nog inga långpromenader för dekorera smörgåstårtan tar lite tid och så tänkte jag försöka hinna lösa krysset också. Ja Melodikrysset alltså.  Strax efter tolv skall vi vara nere hos Lilla Mamma så jag får hjälpa henne lite med det hon inte kunnat göra. Det är nog inte mycket tänker jag men smörgåstårtan behöver lite kyla innan den skall ätas, drickor skall in i kylen så de kan serveras kalla och godiset skall läggas upp. Grädde skall vispas och kladdkakan skall upp på ett fat. 
 
                                            Klassisk kladdkaka | Lisas smaskiga bak
 
Kissekatterna har i alla fall fått mat och färskt vatten men jag har glömt sätta på vatten till min första mugg te. Det får jag göra först, innan jag fortsätter skriva. 
Sådär då var tevattnet på och tesilen har fått en skopa med te, varma vindar blir det idag. På vägen fick mina julkaktusar lite vatten, det som var kvar i vattenkokaren sedan igår. Det är nog minst 14 dagar sedan de fick vatten senast. Nu är tevattnet varmt så nu får ni vänta en stund igen. 
Normalt sett hade jag tagit en promenad bort till brevlådorna nu men det hinner jag inte idag för jag skriver ju här. 
 
                                          Recept smörgåstårta
 
Ja det var i alla fall vad jag hade idag. NU återstår bara att önska er en fin och bra dag. Var rädda om er och varandra så ses vi här i morgon igen om ni vill och kan.
 
Kramiz
                 Dibujo De Ratón Con Queso: Una Combinación Clásica Y Divertida | Queso ...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela