brittensvardag.blogg.se

Teknikelände

Publicerad 2015-04-30 08:19:24 i Allmänt,

 
Tänk vad man blir beroende av tekniken!
 
Min dator har kraschat. Ja, just nu lånar jag dotterns för hon sover som en liten gris inne hos sig. Satt förmodligen uppe sent i natt och pluggade. Hursomhelst, nu gäller det att hitta någon som kan hjälpa mig för det här går jag inte i land med själv det är ett som är säkert.
 
Jag fick lite skrivklåda och tänkte skriva lite här på bloggen. Gick inte, hade ingen dator. Skulle betala en räkning, hade ingen dator. Vi började diskutera en sak här i går kväll, vi kollar i datorn sa gubben. Hm, tji fick vi, datorn funkade inte. T o m datorn hånade oss. "Denna enhet har tappat viktiga styrfiler. Uppdatera operativsystemet. Gå in på www......... Hur f-n skall jag kunna göra det när jag inte kommer längre än till denna förargliga text!?! 
 
Så skulle jag fixa lite varmt vatten, jag ville naturligtvis ha lite te i min fina blå mugg. Hm, det börjar lukta konstigt, smält eller bränd plast. Förb-t! Kontakten till vattenkokaren har bränt. Skrammel, skrammel fram med en kastrull och värma vatten som man gjorde förr, på Hedenhös tid. Ja det känns i alla fall så. Men te fick jag.
 
Så skulle jag vara lite redig nu när jag inte hade någon dator att leka med. Jag går ut och börjar trimma av lite gräs tänkte jag. Sagt och gjort. Fram med trimmer och lite skyddsutrustning och så började jag slå av gräset på den pyttelilla gräsplätten vi har närmast ytterdörren. Rrrrrrrrrrr prutt, krumf, hack, hack, TYSTNAD! Å så la grästrimmern av. Nästa gång tror jag att jag köper en get istället. Men förresten, då går väl den och dör eller så springer den till skogs och så ser vi aldrig den mer.
 
Tack och lov så fungerar radion (än så länge) men jag har en i reserv så jag sitter relativt säker där. Och böcker, dem läser jag fortfarande på det gamla vanliga viset utan att ha blivit beroende av datorn så det kan jag ju ägna mig åt en småregnig dag som denna. Valborgsmässoafton som det är och allting. 
 
Nej, en timme till skall gubben få sova men sedan skall han väckas för vi får åka ut och köpa ny vattenkokare och grästrimmer i alla fall. Den timmen skall jag ägna åt att försöka hitta någon som kan hjälpa mig med datorn.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela