brittensvardag.blogg.se

Ibland......

Publicerad 2015-07-31 08:02:20 i Allmänt,

 
.... när jag sitter här och funderar så ploppar det hux flux upp små "konstiga" tankar.
 
Jag tänkte så här; om man går omkring och oroar sig för allt och inget så hindrar ju inte detta oss från att dö men det hindrar oss baske mig från att leva!
 
Så varför oroar man sig. Det lönar ju ingenting till. För antingen så händer det man oroar sig för och då har det ju så att säga hänt två gånger och det är ju onödigt när det gott och väl hade räckt  med en gång. Och händer det inte, ja, då har man ju oroat sig i onödan. Så varför skall man gå omkring och må dåligt av oron? Nej, låt oss komma överens om att försöka att inte oroa oss för saker och ting som vi inte vet om de händer.
 
Nej låt oss istället glädjas åt att du under din dag möter människor som bara vill göra sitt bästa för ditt bästa. Ta tandläkaren t ex. Jag slår vad om att det är mindre än en promille som blivit tandläkare för att plåga just dig och göra en felaktig behandling, Jag tror också att de misstag som görs i vården beror på just oförutsedda omständigheter eller som nu i sommartid, okunskap och oerfarenhet åt allt för unga och outbildade människor som kommun och landsting anställt för att de är billiga. Nej, våga ställ krav! Du har betalt skatt i hela ditt liv, våga säg att tyvärr den personen och jag funkar inte ihop jag vill ha en annan.
 
Själv skall jag strax bege mig ner till storstaden Göteborg. Jag skall in till Kungstorget och Stora Saluhallen och köpa lite mer charkvaror hos Albert Anderssons Chark. Bäst att passa på nu när det idag är sista dagen i år man kan åka in till stan utan att betala trängselskatt.  Hos AA Chark möts jag med respekt och det har de sett till att djuren också fått medan de levde. Det kostar lite mer men biffen är mör. Grisköttet luktar inte urin och istället för en lukt av dött kött känner man en svagt pepprig arom från köttet. I love it!  
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela