brittensvardag.blogg.se

En fågel flög förbi

Publicerad 2016-08-31 07:25:00 i Allmänt,


 
Och den hade tänkt sig ta en genväg genom vårt hus. Tyvärr var det glasrutor ivägen  och pippin bröt nog både nacke och vinge. Kissekatterna var med mig ut på altanen när jag tog bort den men de nosade bara lite och vände sedan den döda fågeln ryggen.  Jag slängde ner den bland ormbunkarna och där blir den säkert mat till någon skata eller kringstrykande katt.
 
Sådär förgängligt är livet. Vi är på väg och ping, så är livet slut. Därför mina vänner skall vi göra det vi vill ibland, ja faktiskt så ofta vi kan och kom ihåg att säga "jag älskar dig" till dem du håller kär. Det kan sägas på så många olika sätt har du tänkt på det? -Kör försiktigt-, -Var rädd om dig- ...... Allt, är ett föklätt jag älskar dig.
 
Idag blir inte inlägget så långt heller för jag skall iväg idag också. Fast idag skall jag inte ända in till Göteborg. Nej jag stannar i Mölnlycke där jag skall träffa tjejerna, mina vänner som jag dryftar stort och smått med. Men först blir det ett besök i "tutte-bussen" för en avgiftsfri mammografi. Tack Vänsterpartiet för det! Har jag riktig tur hinner jag in och krama om mamma också, annars får det bli en annan dag, och kanske hinner jag in på apoteket också så jag kan hämta ut min migränmedicin. Den behövs tack och lov inte så ofta längre men det är tryggt att ha den hemma i alla fall.
 
Idag var det lite varmare igen så sjön behövde inte kylas av och av dimman finns inte ett spår. Idag räcker det nog med en tunn jacka eller tröja när man går ut så kan man skala av sig den lite längre fram på dagen. Det gäller ju att vara rädd om sig så att man har sig länge. Men som Leif från Rimbo sade för länge sedan. "Du är så jävlig så du kommer att gå kvar här på jorden i minst 400 år och ta upp konkurrensen med Fantomen om att leva länge."
 
                                      
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela