brittensvardag.blogg.se

Söndag middag

Publicerad 2017-11-26 12:48:30 i Allmänt,

 
Idag är det grått och trist men jag bakar så mig gör det inget. Än så länge har det blivit två vita bröd, två lantbröd och två råglimpor. Sitter nu och funderar på om jag skall göra kanelkransar eller mandelkubbar och kan inte bestämma mig så jag får väl sätta på en gryta risgrynsgröt så länge.
 
Inspiration till att skriva har jag inte heller, det är därför jag är så sen. Jag har för mycket annat roligt att tänka på. Sockstickning och vantar av lovikkatyp skall det bli också. Hoppas få ett par beställningar på reflexmössor också. Jag kanske inte hinner allt före jul men det är ju mycket vinter kvar även efter jul. Men då har det i alla fall vänt och vi går mot ljusare tider.
 
Till middag blir det grillad flintastek för igår hade vi lasagne. Jag försöker göra sådan mat på helgen som dottern inte vill laga för under veckan står hon för matlagningen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela