brittensvardag.blogg.se

Melodikryss 26 2018

Publicerad 2018-06-30 10:56:17 i Allmänt,

 
Så har då en vecka gått igen och förra veckans rätta svar och vinnare är presenterade så nu kör vi igång. Vi börjar på
 
V7 Första ordet i titeln torde bli LILLA Vackra Anna.
L2+L6 Här hörde vi såklart en av alla de där som låter likadant, MOLLY SANDÈN. Inte för att jag hörde vad hon sjöng men jag tyckte det lät som "Kyss mig en gång till" fast den hette Undanflykter.
V14 Evert Taube och här sjöng man om en båt som hette Albertina och som seglade över ATLANTEN den blå.
V12 Gruppen som efterfrågades var såklart KENT. Melodin hette Andromeda
L15+ V8 EN DAG. Helt ok instrumentalt men bäst med Tommy Nilsson.
L12 KAJ Gullmar sjöng själv sin "I Rio de Janeiro"
 
Så var det dags för lokala nyheter och väder på halvslaget och sedan fortsatte vi på
 
L4 TV-signaturer kan vara luriga men här hörde vi musiken ur HELGONET där Simon Templar, eller Roger Moore var huvudperson.
V5+L1+V10 En trippel. mycket bättre och vi hörde ISON och FILLE. I programmet medverkade också NIKLAS Strömstedt för det var ju hans "Tänd ett ljus".
V13 Till mitt EGET blue Hawaii helt utan sång och som vanligt tänker jag på min gamle chef Janne som fyllt 71 år i år. Den 28:e maj närmare bestämt.
L3 Lena Willemark sjön på sitt eget ÄLVDALEN:ska-mål. Ja det är blev lite konstigt men jag var ju tvungen för att få till det.
L11 Filmmusik ur en storfilm och visst hörde vi musik ur "Åttio dagar jorden runt" och första siffran är ju en ÅTTA.
V9 Och vi får äntligen lite Melodifestival och vi fick höra NINA och Kim i "Lyssna till ditt hjärta".
 
Sådär. Klappat och klart och inskickat såklart.
På återseende.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela