brittensvardag.blogg.se

Gott Nytt År 2019

Publicerad 2019-01-01 09:50:38 i Allmänt,

 
Det har alltså blivit 1 januari igen och klockan har precis slagit nio. Ja jag är sen idag, jag vet, men så blir det när man inte somnar förrän fram mot halv fem, fem. Att jag inte somnade beror på flera saker.
* det blåser
* jag var för trött när jag gick och lade mig, så jag var pigg igen
* det var för varmt inne
 
Kanske finns det fler skäl, jag vet inte men en sak är säker, jag har inga bekymmer och jag är inte sjuk. Nu är jag i alla fall vaken och beredd att starta dagen.
 
Det skall nog inte bli så hemskt många knop gjorda idag, vad jag vet så skall jag grilljera en skinka och så skall jag koka en gammaldags kött- och grönsakssoppa. Förmodligen skall jag läsa lite också och kanske sticka en liten barnsocka men annars får saker och ting gå i lättjans tecken idag.
 
Hur är det med nyårslöften då? Jag har inga givit mer än att jag skall försöka hålla mig på benen och vara mot andra som jag själv vill bli bemött. Kanske skall jag lite mer aktivt, försöka planera för pensionen också. Det är i och för sig ett år kvar tills jag uppnått minimiålder för detta men det kan vara bra att planera, det har jag förstått. Det bästa hade såklart varit att ha full lön men pengar är inte allt även om de är jättebra att ha.
 
Tänk, idag har jag ingen fantasi alls att skriva. Nu har jag hittat på ursäkter och plockat lite här och där samt vattnat växterna vi har inomhus. Klockan har blivit tio i tio men nu kan jag inte hitta på mera. Men jag skall passa på att säga;
 
God fortsättning på 2019!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela