brittensvardag.blogg.se

Grå måndag

Publicerad 2022-08-01 08:09:00 i Allmänt,

Jag tycker det är ganska skönt och skönt är det nog för alla dem som går tillbaka till jobbet idag efter flera veckors semester. Men de hade ju tur med avslutet för helgen har ju varit fin, i alla fall härnere runt Göteborg. Vi bor ju cirka 3 mil från själva stadskärnan mitt ute på landet men vi hade också fint väder. Men om det nu regnar lite här på dagen så svalnar det lite, det tycker jag skulle vara skönt.
 
                            Kan vara en bild av kryddhylla
 
Vad vi skall hitta på idag det vet jag inte men jag vet vad vi gjorde igår. INGENTING! Vi hade så himla trevligt i lördags att det kändes lite avslaget igår. Vi åt resterna av lördagens middag till middag sedan löste Maken korsord och jag läste och virkade mest. Ja, jo jag vattnade några av träden också men som ni märker gick det i lättjans tecken mest hela dagen.
 
                              Kan vara en bild av 1 person, jordens vatten och natur
 
Annars händer det saker ute i världen som får en att bli mörkrädd. Jag såg på nyheterna igår att Ukrainas president uppmanar till utrymning i en region, och allt är den där Pluttins fel. Men också att en stolle kört på två personer på Hisingen så att en av dem avled och det är mycket allvarligt för den andra. Vittnen säger att det såg ut som om föraren visste vad han gjorde så paret som blev påkörda var måltavlorna. Det ryktas tom om att det var ett brödrapar som körde ihjäl sin mamma och hennes man så jag anar en försmådd f.d make i bakgrunden.
 
                              Ingen fotobeskrivning tillgänglig.
 
Mina vänner är ute med båten, husbilen eller vanliga bilen och ser sig omkring. Eftersom jag bor på västkusten är det här jag har mina flesta vänner så det där med båt är kanske inte så konstigt. Inte heller att den med husvagn eller husbil stannar till på campingar häromkring. Visst tycker jag att kusten är vacker men som regel far jag nog mer innåt landet. Vi skall också ha lite semester så småningom men den tar vi när andra är tillbaka på jobbet, när det inte är så trångt överallt.
 
                             Kan vara en bild av 10 personer, utomhus och text där det står ”FRE 7-20 SKOR 6-20 7-20 NG SVERIGES KOBUTIK Ullared A”
 
Idag är det måndag vilket betyder korv så nu vet ni vad vi skall ha till middag också men först frukost!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela