brittensvardag.blogg.se

Fredag - Zzzz

Publicerad 2023-04-21 07:57:00 i Allmänt,

Jösses vad jag har sovit gott i natt. Lade mig, och vet inte säkert att jag fick täcket på mig innan jag somnade. Jag tror inte att jag varit uppe i natt, men när jag vaknade var det redan ljust. Det var nog den aktiva dagen igår som gjorde det. Jag som brukar få kämpa lite för att komma upp i 2000 steg, gick igår 4712 steg. Därtill var vi och handlade, bäddade rent i tre sängar, dammade, dammsög och våtdammade alla golv. Hur många gånger jag gick upp och ner för trappan har jag ingen koll på men minst fem i alla fall.
 
                              Sad clipart walk, Sad walk Transparent FREE for download on ...
 
Igår fick vi ju ett nytt hemlarm installerat också. Himla smidigt. Nu är alla fönster brytskyddade och larmade. Likaså alla dörrar såklart. Sedan har vi rök och brand detektorer i snart sagt vartenda rum. Här sitter rörelsedetektorer med kamera och videokoppling som aktiveras så snart larmet går. På ett par ställen sitter det också dosor som släpper ut rök om en dörr eller ett fönster bryts. Så nur gör sig inge tjuvar besvär, det är ett jäkla liv i de där grejorna som hörs vida omkring. Det här blir nog bra, hoppas bara att det aldrig behöver användas.
 
                         Larm anpassat för ditt hem → trygghet och säkerhet | Verisure
 
Idag skall vi ta en liten tur ner tilll Lilla Mamma. Men vad vi gör i övrigt vet jag inte. Vad vi inte skall göra vet jag däremot, vi skall inte klyva ved och vi skall inte städa det är ett som är säkert. Jag har inte en aning om vad vi skall ha till middag heller. Det känns som om vi haft allting nyss, en sak är säker i alla fall, jag skall inte ha något med pasta idag. Det var länge sedan vi hade något med ris så vi får se vad det blir.
 
                               Free Cartoon Mom Cliparts, Download Free Cartoon Mom Cliparts png ...
 
Idag är det Terrakottakrukans dag och Världsdagen för kreativitet och innovation. Flera av mina krukväxter står redan i terrakottakrukor och sålänge krukorna är nya är de ju snygga men när de fått kalkränder eller när det växer lav och mossa på dem då är de inte roliga. Därtill får man se till att växterna inte torkar ut för mycket då lera absorberar vattnet som är avsett för växten. Men vissa träd trivs bättre i lerkruka och då får de det. Innovationer är jag inte människa att hitta på men kreativ är jag alltsom oftast, jag är i alla fall aldrig sysslolös.
 
                   Kreativitet – aktivitet eller tankesett? – Musikkpedagogikk.no
 
Idag ligger snittpriset på el på 84 öre här i elområde fyra. Just nu 1,40 men billigast mellan 12.00 -- 16.00 då den kostar cirka 40 öre.. Så skall du göra något så gör det då, om det är något elkrävande alltså.
 
Ja nu har jag inte mer idag. Så nu sätter jag punkt.
 
Just det ja, dottern är här i helgen och är kattvakt, jag är inte hemma så det blir nytt blogginlägg först på måndag.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela