brittensvardag.blogg.se

Otto har dragit vidare

Publicerad 2023-02-18 08:53:03 i Allmänt,

Och kvar sitter vi och funderar på vad som hände. Här gick stormen nästan obemärkt förbi. Jodå vi hörde att det blåste men inga träd har blåst ner, takpannor och solpaneler är kvar, och ström har vi. Jag är så tacksam för det. 
 
                            2 enkla övningar för glada fötter | Hänt
 
Idag är det fotens dag så har du inget annat för dig så unna dig ett skönt fotbad med ett gott fotsalt och efterpå en skön kräm till fossingarna. De kommer att bli dig evigt tacksamma. De där sakerna som bär runt oss genom livet glömmer vi lätt. I alla fall gör jag det. Jag har en liten avsmak för just fötter och de innefattar mina egna med så jag tvättar av dem när jag duschar, klipper naglar när det behövs men sedan är det bra.
 
                               Spansk Mat: Traditionella Maträtter & Recept - Tinis Kitchen
 
Vad som händer idag vet jag inte riktigt. Vi skulle ju hämtat våra matkassar men det har vi flyttat till tisdag då Maken haft/har lite ont i nacken och ont i huvudet. Det är väl en vanlig nackspärr om man säger så men det är tråkigt när det pågår. Vi har mat hemma fast det börjar bli dåligt med grönsaker och mejeri. Men vi har mat så vi klarar oss och kan äta oss mätta. För kött och fisk har vi liksom pasta, ris och potatis.
 
                                Matbröd – Helen J. Holmberg
 
Kanske bakar jag lite idag. Elen kostar 39 öre i mitt område därtill skall det bli sol så vi producerar ju lite egen el också. Frågan är bara vad jag skall baka. Kanske blir det de där rågsiktskakorna jag pratade om igår. Finns det något godare än nybakat bröd? Jag tror inte det. Nu äter vi inte så mycket bröd som vi har gjort, det blir ju mest knäckebröd men det är så himla roligt att baka och man kan ju ge bort.
 
                               Bakercourt - Knitting, Sewing, Crafting.: Freshly Baked Bread and ...
 
Ja idag var det tunnt. Jag kan inte komma på mer att skriva om för jag har inte sett eller hört något som upprör eller engagerar men kanske i morgon. Då kanske det blir mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela